Interaktywna mapa
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 wraz z infrastrukturą związaną położony jest w województwie podkarpackim, w powiecie strzyżowskim, na terenie gmin: Czudec, obręb: Babica, Wyżne, Strzyżów, obręb: Glinik Charzewski, Żarnowa, Godowa, Żyznów, Niebylec, obręb: Jawornik, Połomia.
Na przeważającej części projektowanego odcinka drogi ekspresowej S19 występują tereny rolnicze, nieużytki rolnicze częściowo porośnięte drzewami oraz tereny leśne. Przebiega on przez teren pagórkowaty, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jary z płynącym w ich dnie ciekiem. Przewyższenie terenu w obrębie całego odcinka wynosi 239 m. Najniższym punktem terenu jest brzeg rzeki Wisłok (na początku projektowanego odcinka dr. eksp. S19) położony wysokości ok. 207 m.n.p.m. Najwyższy punkt położny jest na wysokości ok. 446 m.n.p.m i znajduje się ok. km 31+000 dr. eksp. S19. Cały teren inwestycji położony jest w zlewni górnej Wisły.
Początek przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej zlokalizowany jest w km 21+671,00 (km lokalny S19 od węzła na A4 „Rzeszów Zachód) na terenie gminy Czudec na styku z projektowanym odcinkiem drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – w. Babica (z węzłem), który w obecnej chwili jest realizowany w systemie „Projektuj i buduj”. Koniec inwestycji położony jest na terenie gminy Niebylec i zlokalizowany jest w km 33+254,00 na styku z będącym obecnie na etapie opracowania Koncepcji Programowej odcinkiem drogi ekspresowej S19 Jawornik – w. Domaradz (z węzłem). Od miejsca styku obu odcinków przewidziano tymczasowym łączniki drogi ekspresowej S19 z drogą krajową nr 19.
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
- Droga ekspresowa S19
- Węzeł drogowy: Strzyżów – Żarnowa
Przekrój budowany | - 2x2 |
Przekrój docelowy | - 2x2 |
rodzaj konstrukcji nawierzchni | - podatna |
klasa techniczna | - S |
prędkość projektowa Vp | - 100 km/h |
liczba i szerokość pasów ruchu | - 2 x 2 x 3,5 m |
pas dzielący wraz z opaskami | - min. 5,0 m |
rezerwa pod trzeci pas ruchu | |
dla przekroju docelowego | - brak |
szerokość opaski | - 0,5 m |
pas awaryjny | - 2,5 m |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 0,75 m |
kategoria ruchu | - KR 6 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 115 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 5,0 m |
maksymalne pochylenie niwelety | - 4% |
pochylenie poprzeczne | - 2,5% |
Na całej długości drogi ekspresowej po obu jej stronach zostanie zaprojektowany i wybudowany pas technologiczny. Pas ten ma służyć służbom utrzymującym drogę ekspresową (pielęgnacja, strzyżenie zieleni, konserwacja urządzeń odwadniających itp.).
Węzeł Strzyżów - Żarnowa
Droga powiatowa nr 1931R Żarnowa – Niebylec będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 28+492 i przebiegać nad drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje skrętne drogi ekspresowej S19 z drogą powiatową nr 1931R we wszystkich kierunkach dla wszystkich rodzajów pojazdów. W obrębie drogi ekspresowej będą wykonane korekty przebiegu drogi powiatowej na niezbędnej długości. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1931R z drogą ekspresową będą wykonane w postaci węzła typu „półkoniczyna”. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej nr 1931R zostanie zapewnione prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
klasa techniczna | - G |
prędkość projektowa Vp | - 50 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 3,50 m |
opaski zewnętrzne | - 0,5 m |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 1,25 m |
kategoria ruchu | - KR 4 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 115 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 2x2 |
Przejazd w km ok. 21+923
Droga powiatowa nr 1917R Czudec - Wyżne będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 21+923 i przebiegać pod drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej będą dokonane korekty przebiegu drogi powiatowej na niezbędnej długości. Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1917R z drogą ekspresową będzie wykonane w postaci przejazdu typu estakada. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej nr 1917R zostanie zapewnione prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
klasa techniczna | - Z |
prędkość projektowa Vp | - 50 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 3,00 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 1,00 m |
kategoria ruchu | - KR 3 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 100 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,80 m |
Przejazd w km ok. 23+140
Droga gminna nr 112123R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 23+140 i przebiegać nad drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej będzie dokonana korekta przebiegu drogi gminnej na niezbędnej długości. Skrzyżowanie drogi gminnej nr 112123R z drogą ekspresową będzie wykonana w postaci przejazdu typu wiadukt. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej nr 112123R zostanie zapewnione prowadzenie ruchu pieszego poza jezdnią.
klasa techniczna | - D |
prędkość projektowa Vp | - 30 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 2,5 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 0,75 m |
kategoria ruchu | - KR 2 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 80 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,70 m |
Przejazd w km ok. 24+869
Droga gminna nr 112125R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 24+869 i przebiegać nad drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej zostanie dokonana korekta przebiegu drogi gminnej na niezbędnej długości. Skrzyżowanie drogi gminnej nr 112125R z drogą ekspresową będzie wykonane w postaci przejazdu typu wiadukt. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej nr 112125R zostanie zapewnione prowadzenie ruchu pieszego poza jezdnią.
klasa techniczna | - D |
prędkość projektowa Vp | - 30 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 2,5 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 0,75 m |
kategoria ruchu | - KR 2 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 80 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,70 m |
Przełożenie (zmiana przebiegu) drogi gminnej nr 112280R w km od ok. 25+940 do km ok. 27+000
Droga gminna nr 112280R w obecnym przebiegu krzyżuje się z drogą ekspresową w km ok. 25+940. W obrębie drogi ekspresowej w km od ok. 25+940 do km ok. 27+000 będzie dokonana korekta przebiegu drogi gminnej na niezbędnej długości, w wyniku której przedmiotowa droga nie będzie krzyżować się z drogą ekspresową. Droga gminna nr 112280R będzie przebiegać równolegle do drogi ekspresowej S19 (po jej prawej stronie) i pod wiaduktem zlokalizowanym w km ok.26+198 oraz będzie włączać do istniejącego przebiegu drogi gminnej nr 112280R.
klasa techniczna | - L |
prędkość projektowa Vp | - 40 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 2,75 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 0,75 m |
kategoria ruchu | - KR 2 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 80 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,70 m |
Przejazd w km ok. 26+198
Droga powiatowa nr 1938R Połomia – Glinik będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 26+198 i przebiegać nad drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej będzie dokonana korekta przebiegu drogi powiatowej na niezbędnej długości, Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 1938R z drogą ekspresową będzie w postaci przejazdu typu wiadukt. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej nr 1938R zostanie zapewnione prowadzenie ruchu pieszo-rowerowego poza jezdnią.
klasa techniczna | - Z |
prędkość projektowa Vp | - 40 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 3,00 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 1,00 m |
kategoria ruchu | - KR 3 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 100 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,80 m |
Przejazd w km ok. 29+428
Droga gminna nr 112279R będzie krzyżować się z drogą ekspresową w km ok. 29+428 i przebiegać nad drogą ekspresową. W obrębie drogi ekspresowej będzie dokonana korekta przebiegu drogi gminnej na niezbędnej długości, Skrzyżowanie drogi gminnej nr 112279R z drogą ekspresową będzie w postaci przejazdu typu wiadukt. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej nr 112279R zostanie zapewnione prowadzenie ruchu pieszego poza jezdnią.
klasa techniczna | - D |
prędkość projektowa Vp | - 30 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 2,5 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 0,75 m |
kategoria ruchu | - KR 2 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 80 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,70 m |
Przełożenie (zmiana przebiegu) drogi gminnej nr 112212R w km od ok. 31+873 do km ok. 33+700
Droga gminna nr 112212R Jawornik – Godowa w obecnym przebiegu na odcinku od km ok. 31+800 początkowo przebiega po lewej stronie drogi ekspresowej, w km 32+400 przecina oś drogi a następnie biegnie równolegle (po lewej stronie) do drogi ekspresowej oraz tymczasowego łącznika. W obrębie drogi ekspresowej w km od ok. 31+873 do skrzyżowania z łącznikiem tymczasowym w km ok 0+400 (kilometraż łącznika) będzie dokonana korekta przebiegu drogi gminnej niezbędnej długości, w wyniku której przedmiotowa droga nie będzie krzyżować się z drogą ekspresową i będzie przebiegać po lewej stronie drogi ekspresowej oraz tymczasowego łącznika.
klasa techniczna | - D |
prędkość projektowa Vp | - 30 km/h |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 2,5 m |
opaski zewnętrzne | - brak |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 0,75 m |
kategoria ruchu | - KR 2 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 80 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 4,70 m |
Łącznik tymczasowy drogi ekspresowej S19 z droga krajową nr 19
Zostanie zaprojektowany i wykonany łącznik tymczasowy drogi ekspresowej S19
z drogą krajową nr 19 w m. Jawornik o długości około 920m o początku w km około 33+254 (km pomocniczy jezdni lewej S19) na przedłużeniu jezdni lewej drogi ekspresowej. Na końcu łącznika na przecięciu z drogą krajową nr 19 zostanie wykonane rondo o średnicy min. 53 m, 4-wlotowe, „turbinowe”, 2-pasowe w relacjach głównych. Poza łącznikiem i drogą DK19 do ronda zostanie włączona droga gminna nr 112231R.
W przyszłości po zrealizowaniu kolejnego odcinka przewiduje się rozbiórkę fragmentu łącznika w zakresie umożliwiającym uciąglenie Trasy Głównej. Łącznik będzie zaprojektowany w taki sposób aby pozostała jego część (po częściowej rozbiórce) mogła zostać połączona z istniejącą drogą gminną nr 112212R i przejęła funkcję obsługi przyległego terenu.
Parametry łącznika: | |
klasa techniczna | - GP |
prędkość projektowa Vp | - 60 km/h |
liczba jezdni | - 1 |
ilość pasów ruchu | - 1x2 |
szerokość pasów ruchu | - 3,5 m |
opaski zewnętrzne | - 0,7 m |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 1,5 m |
kategoria ruchu | - KR 5 |
Przebudowa drogi krajowej nr 19
W ramach budowy połączenia drogi ekspresowej nr 19 z drogą krajową nr 19 poprzez łącznik tymczasowy będzie dokonana przebudowa drogi DK 19 w m. Jawornik na niezbędnej długości, mającej na celu włączenie jej do projektowanego ronda turbinowego.
klasa techniczna | - G |
prędkość projektowa Vp | - 50 km/h |
liczba jezdni | - 1 |
ilość pasów ruchu | - 2+1 |
szerokość pasów ruchu | - 3,5 m |
opaski zewnętrzne | - 0,7 m |
szerokość pobocza gruntowego | - min. 1,25 m |
kategoria ruchu | - KR 5 |
dopuszczalny nacisk pojedynczej | |
osi napędowej pojazdu na nawierzchnię | - 115 kN/oś |
skrajnia pionowa | - 5,0 m |
Droga gminna nr 112231R
Droga gminna nr 112231R Jawornik – Leszczyny będzie stanowić wschodni wlot planowanego ronda na przecięciu DK19 z łącznikiem tymczasowym. Będzie wykonana przebudowa drogi (korektę sytuacyjno-wysokościową) na niezbędnej długości w wyniku której przedmiotowa droga będzie włączać się do ronda na drodze DK19.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren - dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej, dojazdy do urządzeń technicznych będą zaprojektowane i wykonane dla przekroju trasy głównej 2x2.
W ramach zadania przewiduje się zaprojektowanie i wykonanie obiektów inżynierskich:
- 8 estakad,
- 5 wiaduktów,
- przejazd gospodarczy pod drogą ekpresową
- 3 obiekty pełniące jedynie funkcję przejścia dla zwierząt (2 dla zwierząt średnich, 1 dla zwierząt dużych),
- przepusty na ciekach i rowach wg potrzeb.
Objaśnienia oznaczeń obiektów („Rodzaj obiektu”):
WD - wiadukt w ciągu: drogi publicznej
WS - wiadukt w ciągu: drogi ekspresowej
ES - estakada w ciągu: drogi ekspresowej
PZDd - przejście dolne dla dużych zwierząt
PZDs – przejście dolne dla średnich zwierząt
PZDsz – przejście dolne zespolone dla średnich zwierząt
PD – przejazd pod drogą ekspresową z funkcją przejścia dolnego dla małych zwierząt; przejście zespolone z drogą gminną/dodatkową jezdnią
PS - przepust pod drogą ekspresową
Wykaz obiektów inżynierskich:
Lp. | Kilometraż orientacyjny | Rodzaj obiektu inżynierskiego |
1 | 2 | 5 |
1 | 21+963 | ES |
2 | 23+140 | WD |
3 | 23+388 | ES |
4 | 24+000 | PZDs |
5 | 24+403 | ES |
6 | 24+870 | WD |
7 | 25+513 | ES |
8 | 26+199 | WD |
9 | 26+560 | PZDd |
10 | 27+450 | ES |
12 | 28+007 | ES |
13 | 28+492 | WD lub WS |
14 | 28+635 | ES |
15 | 29+428 | WD |
16 | 29+515 | ES |
17 | 31+743 | PZDsz |
18 | 33+050 | PD-28 |
Wjazdy awaryjne
Zostaną wykonane wjazdy awaryjne na drogę ekspresową dostępne tylko dla odpowiednich służb.
Odwodnienie drogi
Dla celów właściwego i sprawnego funkcjonowania odwodnienia zostaną zaprojektowane i wykonane m.in. przepusty pod drogą ekspresową, łącznicami, innymi drogami krzyżującymi się z drogą ekspresową, drogami wewnętrznymi, dodatkowymi jezdniami do obsługi terenów przyległych, oraz wjazdami awaryjnymi na drogą ekspresową a także zbiorniki retencyjne i retencyjno-infiltracyjne itp.
Zabezpieczenia akustyczne
Rodzaj i lokalizacja zabezpieczeń akustycznych zostanie ustalona na etapie projektowania.
Zieleń
W ramach Kontraktu zostanie zaprojektowana i wykonana następująca zieleń:
1) zieleń izolacyjno-osłonowa,
2) zieleń ozdobna,
3) zieleń na przejściach dla zwierząt wraz z zielenią naprowadzającą,
4) zieleń uzupełniająca,
5) zieleń dogęszczająca pełniąca funkcję strefy ekotonowej.
Ogrodzenia i bramy wjazdowe
Zostaną zaprojektowane, i wykonane ogrodzenia wraz z furtkami i bramami zapewniającymi zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczenie dostępności osób i zwierząt do jezdni głównej drogi ekspresowej.
Sieci i infrastruktura związana z drogą
W ramach Kontraktu będą zaprojektowane i wykonane:
1) sieci teletechniczne (w tym m.in. do systemu SZR),
2) kanały technologiczne
3) sieci wodno-kanalizacyjne na potrzeby MOP w tym min.:
5) sieci energetyczne (w tym m.in. instalacje oświetlenia drogowego, zasilania SZR, MOP),
6) sieci gazowe na potrzeby MOP
7) kanalizacja deszczowa.
8) budowa odcinka doziemnej linii dla zasilania tuneli T-2 i T-3 na kolejnym odcinku drogi S19 Jawornik – w . Domaradz.
Sieci i infrastruktura niezwiązana z drogą
Zostaną zaprojektowane wszystkie istniejące kolizje m.in. w zakresie:
1) sieci teletechnicznych;
2) sieci wodno-kanalizacyjnych;
3) sieci energetycznych;
4) sieci gazowych;
5) sieci melioracyjnych;
6) ujęć wody.
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP)
W ramach Kontraktu zostaną zaprojektowane i wykonane 2 MOP’y
Lp. | Nazwa | Kilometraż | Rodzaj | Jezdnia [L/P] |
1 | Jawornik | 32+600 | TYP I (z rezerwą terenu pod rozbudowę do rodzaju III) | L |
Zagospodarowanie MOP obejmuje m.in.:
- budynek sanitariatu,
- oczyszczalnię ścieków socjalno-bytowych dostosowaną do zrzutów ścieków z autokarów,
- miejsca kontroli i ważenia pojazdów
- zbiornik przeciwpożarowy (ppoż.),
- elementy małej architektury i inne wyposażenie,
- teren pod budowę ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych,
- stanowiska postojowe wraz z drogami manewrowymi i oświetleniem terenu rezerwę terenu pod funkcje komercyjne (dla MOP III),
- rezerwę terenu pod dodatkowe stanowiska postojowe dla samochodów ciężarowych
- rezerwę terenu pod dodatkowe stanowiska postojowe dla samochodów osobowych
- lądowisko dla śmigłowców LPR, na potrzeby prowadzenia akcji ratunkowych wraz z drogą techniczną o parametrach umożliwiających manewrowanie pojazdów ratowniczych